"...cărţile - ferestre-n ziduri..."

miercuri, 9 decembrie 2009

Piraţi în serial


Până să învăţ cititul, am ascultat foarte multe poveşti spuse de tata. Cel mai mult mi-a plăcut cea cu piraţi. Era vorba de călătoria unei corăbii pe toate mările şi oceanele lumii. Personajele treceau prin cele mai palpitanate aventuri care se terminau până la urmă cu bine. Însă de multe ori tremuram de grija lui Jim, eroul principal! Piraţii îl urmăreau, ba chiar l-au capturat de vreo două ori... A scăpat cu ajutorul echipajului său credincios, al unei vrăjitoare bune, al pumnalului mânuit cu măiestrie...

A fost primul serial pe care l-am consumat cu pasiune, fără să iau în seamă protestele tatei care trebuia să fie inspirat indiferent de situaţie...
Mult mai târziu, mi-a dat să citesc "Toate pânzele sus!" şi "Lord Jim"; astfel am înţeles izvoarele poveştii mele...
Dar tot ceea ce mi-a relatat în plus, ce nu se găsea în aceste cărţi, de unde venea? Fiindcă "Piraţii din Caraibe" nu apăruseră încă.