"...cărţile - ferestre-n ziduri..."

sâmbătă, 14 noiembrie 2009

Pe sub mână












Plecat la piaţă de zece minute, tata s-a întors într-un suflet.
- Ce se dă? îl întreb.
- Istoria literaturii de Călinescu. Mi-a şoptit madam Cândea. Nu-mi ajung banii, am venit să mai iau.
După alt sfert de ceas, intră victorios cu un pachet mare în braţe. L-a desfăcut pe masa din sufragerie, plin de încântare.
- Fă două cafele, mi-a spus. Din alea bune, nu nechezol.
Ne-am petrecut restul zilei răsfoind tomul impunător, delectându-ne cu fragmente de text, imagini inedite şi cafea veritabilă.
Tata a ros cartea în două săptămâni. Mă solicita mereu să comentăm. Celelalte două cărţi pe care a fost obligat să le cumpere la pachet împreună cu Istoria, tac şi azi necitite pe undeva prin cotloanele bibliotecii: Filarea cu capăt liber şi Vizita tovarăşului nu ştiu unde.