"...cărţile - ferestre-n ziduri..."

vineri, 13 ianuarie 2012

Profetiile omului-molie




Inainte de toate, am vazut acest film straniu, cu Richard Gere in rolul principal, apoi am citit si romanul
" Profetiile omului-molie" de John A. Keele,
si numai in cele din urma, am aflat din
"Enciclopedia paranormalului" de Rupert Matthews,
ca aceasta poveste de necrezut are la baza ceva real, si anume, un blestem al unei capetenii indiene.
*
Keigh - tugh - gua ( "tulpina de porumb") a alaturat tribul sau Shawnee, americanilor in lupta lor pentru independenta impotriva britanicilor, dar a fost tradat, si fiul sau o fost ucis de americani.
Iata blestemul rostit de capetenia indiana,
si va rog sa remarcati aria larga de cuprindere a blestemului:

" Am venit in aceasta fortareata ca prieten al vostru, iar voi mi-ati ucis fiul in fata mea. Pentru aceasta, fie ca blestemul Marelui Spirit sa se abata asupra acestui pamant. Fie ca natura sa il nimiceasca. Fie ca sperantele sale sa fie naruite"
*
Este un blestem coplesitor. Ca urmare a blestemului capeteniei indiene, in Point Pleasant - West Virginia,
au avut loc, in timp, mai multe dezastre.
*
Tragedia de la Silver Bridge, pe fluviul Ohio, infatisata in roman este reala, si tot reale sunt si fenomenele infricosatoare relatate de numerosi martori, care au precedat evenimentul : aparitia de lumini neobisnuite pe cer, straniile interventii ale omului-molie, coincidente naucitoare, spectre ale mortilor intervenind in evenimente. Tragedia s-a soldat cu 46 de morti, dar nu a fost singura care s-a abatut asupra pamantului blestemat : In 1880 un incendiu a devastat cvartale intregi din centrul orasului Point Pleasant, iar in 1907, un dezastru minier din zona s-a soldat cu 310 morti.
*
Daca nu aveti cartea, va indemn sa vizionati cel putin filmul
"PROFETIILE OMULUI - MOLIE".