"...cărţile - ferestre-n ziduri..."

marți, 7 septembrie 2010

1984


Ce poate fi mai actual decât acest roman vizionar al lui George Orwell?

Cella, sincer, postarea ta de ieri m-a inspirat. Seara, când am intrat să-ţi citesc eventualul răspuns, am sesizat şi link-ul la care trimiteai.

Nu ştiu alţii cum sunt, dar eu, recunosc, aici încerc să mai eludez realitatea. Şi poate că nu e bine. De aceea voi expia cu „1984”, cea mai terifiantă poveste despre totalitarism pe care am găsit-o vreodată.

Am citit romanul prin 1991, dacă tot vorbim de ani, când încă nu credeam că mai este posibilă o revenire la serviciile Fratelui Mai Mare. Big Brother.

Iată însă că există naţii care au o … afecţiune, slăbiciune, atracţie…. cum s-o numesc? pentru dictatură. Le place, domnule!

În curând se va înfiinţa şi la noi Poliţia Gândirii, se va introduce o limbă nouă, Nouvorba, vom avea în casă tele-ecrane care ne vor transmite non-stop realizările Partidului Unic, dar, în acelaşi timp, ne vor şi recepta pe noi eliberându-ne de povara intimităţii…

Vor fi publicate cărţi scrise de maşini, filme produse de maşini, astfel încât nivelul de educaţie să rămână mediocru. (deziderat deja atins, cred eu…)

Copiii îşi vor denunţa părinţii, ne vom întinde capcane unii altora, vom fi torturaţi pentru crime-gând, iar sub tortură vom trăda tot ce am îndrăznit să iubim.

România, trezeşte-te!